.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری مراسم گرامیداشت شهید علیجانی و شب وداع شهدا گمنام در بابلسر
فرمانده بسیج ناحیه بابلسر چگونگی برگزاری مراسم شهید علیجانی وشب وداع شهدا گمنام در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش شمال نیوز،سیدموسی حسین‌نژاد اظهار کرد: شهدا کسانی هستند که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا مابه خاک نیفتیم، آنهایی هستند که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند.


وی یکی از ویژگی و امتیازات شهدا را آگاهی از حوادث و احوالات ما در دنیای مادی دانست و افزود: خبر مسرت‌آوری که شهیدان از خداوند دریافت می‌دارند اطلاع از حال کسانی است که راه‌شان را ادامه می‌دهند، یعنی از وضع کسانی که در تداوم طریق شهیدان سعی بلیغ دارند ولی هنوز به آنان ملحق نشده و نرسیده‌اند؛ کاملا مطلع هستند به طوری که هم از اصل تداوم راه و هم از سیر کار و پیام خصوصی ادامه دهندگان راه آگاه هستند.


فرمانده بسیج ناحیه شهرستان بابلسر با تاکید بر اینکه کسانی هستند که با هر عنوانی نسبت به شهید و فرهنگ شهادت و ایثار و رشادت بی‌تفاوت هستند، تصریح کرد: این وعده خداست که حق الناس را نمی‌بخشد، باید دانست و آگاه بود که خون شهدا حق الناس است؛ باید از خداوند در طول سراسر حیات مادی و دنیوی خود بخواهیم که ما را ادامه دهنده راه و آرمان شهدا و امام شهدا قرار دهد.


این مسؤول بیان کرد: فضای شهر بابلسر این روز‌ها بوی شهید و شهادت گرفت و مردم خوب شهر ما خودشان را آماده می‌کنند برای پذیرایی از کسانی که سال‌ها در دیار غریب ساکن بودند و امروز می‌آیند تا روشنایی بخش حیات‌مان شوند.


حسین‌نژاد ادامه داد: بابلسر و مردم ولایت مدار و شهید پرور این شهرستان در تیر ماه امسال شاهد دو واقعه و رویداد مهم هستند؛ شهادت مظلومانه پاسدار رشید سپاه‌ اسلام شهید میثم علیجانی و همچنین میزبانی پنج شهید گمنام که سه شهید والا مقام در بخش هادی شهر و پیکر مطهر دو شهید دیگر در پدافند هوایی تدفین خواهند شد.


فرمانده سپاه بابلسر خاطر نشان کرد: شهدایی که در بخش هادی شهر تدفین خواهند شد، شهیدی ۲۱ ساله که در عملیات بدر به شهادت رسیده و در منطقه شرق دجله تفحص شده است، شهید دیگر در عملیات محرم و در منطقه شهر هانی و ۱۹ ساله است و شهید دیگر ۳۵ ساله که از شهدای عملیات خیبر بوده و در منطقه جزیره مجنون تفحص شده است.


وی گفت: همچنین دو شهیدی که قرار است با حضور حداکثری مردم ولایت مدار در پدافند هوایی شهرستان تشییع و تدفین شوند یکی از آنها ۱۶ ساله که از شهدای عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون تفحص شده است و شهید دوم هم در منطقه شرق دجله و از شهدای عملیات بدر بوده که ۱۹ ساله است.


حسین‌نژاد با اشاره به اینکه مراسم وداع با این پنج شهید گمنام همزمان با مراسم شهید میثم علیجانی به‌صورت شهرستانی در روز چهارشنبه همین هفته ۲۸ تیرماه و از نماز مغرب عشاء با حضور حداکثری امت حزب‌الله و با شکوه خاص در مصلی المهدی شهرستان و بصرف شام برگزار خواهد شد، اظهار کرد: همچنین مراسم وداع شهدای گمنام در بخش هادی شهر در روز سه شنبه هفته جاری ۲۷ تیر از نماز مغرب و عشاء در گلزار شهدا کله بست هادی شهر برگزار می‌شود.


فرمانده سپاه بابلسر با تاکید بر اینکه این شهدای والامقام در اکثر پایگاه‌های مقاومت و محلات برای زیارت مردم شریف و شهید پرور شهرستان بابلسر حضور خواهند یافت، افزود: مراسم تشیع پیکر مطهر این شهدا در روز پنجشنبه این هفته مورخه ۲۹ تیرماه بعد از اقامه زیارت عاشورا در محوطه سپاه شهرستان راس ساعت ۸: ۳۰ صبح از مقابل سپاه تا میدان شهدا بابلسر تشیع و پس از اقامه نماز در‌‌ همان محل به مکان‌های از پیش تعین شده یعنی هادی شهر و پدافند انتقال داده خواهند شد.


وی با بیان اینکه در هادی شهر ساعت تشیع پیکر این شهید بزرگوار ساعت ۹: ۴۵ صبح از سه راهی می‌ربازار ابتدای بلوار آیت الله روحانی تا هادی ۱۰ مسجد امام حسین کله بست هادی شهر خواهد بود، تصریح کرد: در پدافند هوایی نیز مراسم تشیع دو شهید دیگر ساعت ۹: ۴۵‌‌ همان صبح یعنی پنجشنبه از ابتدای نیروی هوایی تا داخل مقر پدافند هوایی و پس از آن تا کوی شمالی و خانه‌های سازمانی نیروی هوایی ادامه و انجام می‌شود.


حسین‌نژاد در پایان از امت حزب اله و همیشه در صحنه شهرستان بابلسر خواست که با حضور حداکثری خود در مراسم پنج شهید گمنام اعم از شب وداع و مراسم تشییع، تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های شهدا و امام شهدا را رقم زده و با این حضور مثال زدنی خود ادامه دهنده راه و مسیر شهدا باشند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.